הנחיות בנושא מגורים וביטוח רפואי לעובדים פלסטינים הלנים בישראל

בית עדכוני הקורונה חדשות הקורונה הנחיות בנושא מגורים וביטוח רפואי לעובדים פלסטינים הלנים בישראל

חברים יקרים, כחלק מהמאמצים לאפשר עבודתם של עובדים פלסטינים בענף הבנייה בישראל, סוכם על מנגנון שיאפשר כניסתם של עובדים אלו לתקופות של מספר שבועות לעבודה תוך לינה בישראל. במסגרת זו פורסמו תקנות לשעת חרום המסדירות תנאיי ההלנה של העובדים וכן חובת רכישת ביטוח רפואי לעובדים הלנים בישראל. במסמך זה נפרט את חובותיכם הנובעות מהלנת העובדים כאמור ובהתאם לתקנות החדשות.

חובת ביטוח רפואי

בהתאם לתקנות, על מעסיק חלה חובה לבטח כל עובד שילון בישראל בביטוח רפואי בהתאם להנחיות שפורסמו ע"י ההתאחדות.

בהתאם לתקנות אלו, המעסיק רשאי, אך לא חייב, לנכות חלק מההוצאה ששילם בגין דמי ביטוח לעובד.

הניכוי המותר הוא עד 1/3 מסכום ההוצאה ועד לתקרה של 125 ₪ בחודש לעובד. 

מגורים הולמים

התקנות שפורסמו מפרטות את הכללים המחייבים להכרה במגורים כהולמים. המעסיק לא יקזז מהעובד סכומים בגין מגורים. 

הגברת אכיפה

סמכויות הפיקוח על ביצוע תקנות אלו הורחבו למפקחים ממשרדים ממשלתיים נוספים, אנו מעריכים כי יבוצעו ביקורות רבות לפיקוח על תנאי ההלנה והסטטוס הביטוחי של הפועלים. נא קחו לתשומת ליבכם!

הרחבה בנושא תנאי הלינה ההולמים:  

מרחב אישי – לכל הפחות 4 מטרים רבועים לכל עובד השוהה בחדר.
מספר עובדים בחדר – לא יעלה על 6 עובדים.
מיטה – לכל עובד לן תהיה מיטה אישית, מזרון, מצעים, שמיכה וכרית אישיים.
חימום ואוורור – בהתאם לצורך יש לספק אמצעי חימום ואוורור, על המוצרים להיות חשמליים בלבד.
לינה באתר העבודה – יש ליצור אזור לינה המופרד מאזור העבודה, ההפרדה צריכה להיות כך שלא תהיה סכנה של נפילת חפצים וחומרים מאתר העבודה למגורים.
פינת בישול – במקרה בו הארוחות לא מסופקות במלואן ע"י המעסיק יש לספק לעובדים פינת בישול שתכלול: לכל 9 עובדים יותקן - כיור אחד (מים חמים וקרים) מערכת כיריים, כלי אוכל כמספר העובדים הלנים, פח אשפה עם מכסה, מקרר לאחסון המזון.
פינת אוכל – בכל מקום לינה יוקצה אזור נפרד מאזור הלינה לטובת פינת אוכל, לכל עובד יהיה מקום ישיבה בפינת האוכל.
שירותים ומקלחות – נדרש קיומם של שירותים ומקלחות בתוך המבנה או בצמוד אליו. לכל 9 עובדים לנים יש לספק מקלחת (מים חמים וקרים), אסלה וכיור בחלל/ים מאווררים. יש לוודא שדודים ו/או אמצעי חימום מים אחרים יותאמו לכמות האנשים הלנים.
כביסה - במגורים בהם לנים 9 עובדים או יותר תועמד מכונת כביסה תקינה לשימושם. במקרה בוו לנים פחות מ-9 עובדים על המעסיק לספק מכונת כביסה או שירותי מכבסה לפחות אחת לשבוע.
מים – המגורים יהיו מחוברים לרשת מים עירונית או למקור אחר המספק מים ראויים לשתייה.
ביוב – המגורים יחוברו למערכת הביוב הציבורית, במידה והשפכים והדלוחים באתר מפונים למערכת פרטית ניתן להצטייד באישור מתאים במקום חיבור למערכת הביוב הציבורית.
תברואה ומניעת מפגעים - הדברת מזיקים באזור המגורים, חיבור למערכת ניקוז ופינוי שפכים כאמור לעיל, הרחקת מפגעים מסביבת המגורים וכד'. תיקון ותחזוקה של מערכות האינסטלציה.
תאורה וחשמל – בכל חדר נדרש לפחות שקע תקני אחד ותאורה. בפינת הבישול יש להתקין לפחות 3 שקעים תקניים. למען הסר ספק, האמור לעיל מתחייב גם בחדרי המקלחת והשירותים, סביבת המגורים תהיה מוארת בשעות הלילה.

 

לנוחיותכם מצורפות התקנות שפורסמו בנושא, כמובן שתקנות אלו באות בנוסף ליתר ההנחיות שחלו עד היום. לקריאה לחצו כאן