צוות חוקרים של רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון יחד עם ארגון הקבלנים בנגב ביקרו בתאריך 1.3.21 באתרי בניה באופקים. ממצאים מהירים שנמצאו: קבלן שיפוצים שבונה 12 וילות כשאסור לו בכלל לבנות, קבלן שנתן את שמו לעיריה כמי שבונה אך בפועל אינו נמצא בשטח, שב"חים שבונים עבור מישהו שאינו קבלן ומשטרת ישראל הוזמנה לטפל בנושא, חוסר באמצעי בטיחות כגון אתר לא מגודר ועובדים ללא קסדות, בעיקר אצל מתחזים לקבלנים. 

אלי אביסרור יו"ר ארגון הקבלנים ומ"מ נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ אמר: "אנו נמשיך לוודא שמי שבונה את הנגב יהיו רק קבלנים חוקיים ונלחם עד חורמה נגד הקבלנות השחורה. לא נרים ידיים גם אם זו מלחמה ארוכה. אני קורא גם לבעלי המגרשים לבניה עצמית לחתום חוזים רק עם קבלנים רשומים, שיכולים וחייבים לתת אחריות לעבודתם." בארגון הקבלנים בנגב רואים את התרחבות התופעה בדאגה רבה. צביקה ליבנה מנכ"ל הארגון אמר: "אנו קוראים לכל הרשויות המקומיות לקבוע הסדרי פיקוח על הנעשה באתרי בניה, וכמו כן לכל יתר הרשויות כגון רשות המיסים ומשטרת ישראל לפעול בנחישות כדי למגר את התופעה. כל יום שעובר ללא טיפול חד וברור, גורם לתופעה להמשיך ולהתפשט. אנו נמשיך לשמור על הקבלנים הפועלים לפי החוק, ומכאן יוצאת הקריאה לכל מי שעדיין לא רשום לבוא ולהרשם".

במהלך הסיור באתרי בניה באופקים, עם חוקרי רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון, אותר שוהה בלתי חוקי(שב"ח) והוזמנה משטרת ישראל. המשטרה אמנם הגיעה במהירות לאתר, אך השוהה הבלתי חוקי ברח כששמע שהמשטרה הוזמנה. השוטרים הגיעו בדקו את העובדים באתר ויצאו לאתר את העובד הבלתי חוקי שברח. ברצוננו לציין לטובה את עבודת המשטרה באופקים, והמסר שלנו לרשויות האכיפה: המלחמה בקבלנות הבלתי חוקית, המלווה בהעלמות מס, בכניסה בלתי חוקית של עובדים, בבעיות בטיחות באתרי בניה, בפרוטקשן ועוד, הינה מלחמה של כל רשויות האכיפה. ארגון הקבלנים בנגב מוכן לרכז את הפעילות אך אינו יכול לעשותה ללא תמיכתכם. אנו קוראים לכל הגורמים להרים את הכפפה ולשתף פעולה במניעת התופעה ובאכיפת שלטון החוק!

לצפייה בגלריית התמונות לחץ כאן