כך אמר יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בבאר שבע והנגב ומ"מ נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אלי אביסרור, בכנס המקצועי השמיני של הארגון שנערך בסופ"ש האחרון (16-18/1) במלון ישרוטל ים המלח...

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס: "מדינת ישראל לא באמת קיבלה החלטה להקים מטרופולינים נוספים"...

הכנס שנערך על ידי ארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב בשיתוף ארגון בוני ירושלים והסביבה, התקיים במעמד סגן שר הביטחון, אבי דיכטר, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, בני דרייפוס, נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו, מאות קבלנים, נציגי משרדי ממשלה ומכובדים נוספים.

בכנס הציג ארגון הקבלנים נתונים מדאיגים המצביעים כי תכנית מחיר למשתכן לא משכה אוכלוסיה לצפון ולדרום, וכדי להפוך את באר שבע  וחיפה לערי מטרופולין ולמשוך תושבים אל יישובי הנגב, על הממשלה לקבל החלטות כלכליות משמעותיות כגון מענקי מקום והטבות מס.  

במהלך הכנס אמר מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, בני דרייפוס, כי אין בכוונתם לפעול להחזרת מענקי מקום ליישובי הצפון והדרום: "מדינת ישראל קיבלה החלטה שלא הולכים לשינויי חקיקה אלא מטפלים במשבר הדיור רק באמצעות קרקעות המדינה. למדינה אין בכל מקום קרקעות, אנו משווקים איפה שיש לנו". עוד הוסיף דרייפוס ואמר כי "מדינת ישראל לא הצליחה להתגבש על קריטריונים ונותרה אופציה אחת - לתת לכולם. בסופו של יום יש לנו כממשלה אחריות על עליית המחירים ואנחנו היום משלמים את המחיר".

אלי אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בבאר שבע והנגב, התייחס לדבריו ואמר: "הממשלה מבזבזת מיליארדים באזור המרכז, מה קורה עם ההשקעות בירוחם ודימונה? זו לא חוכמה לתת מענקים בהיקפים של 40% הנחה באור יהודה, ברמלה, בצריפין ובערים במרכז הארץ. תשקיעו בפריפריה, תעשו מאמץ להביא תושבים לדרום, תשנו סדרי עדיפויות. רק משפחות שיעברו לצפון ולדרום ייהנו מהטבות כלכליות וכספיות תמורת התחייבות לגור למשך 10 שנים. למעשה, המדינה סבסדה קרקעות לטובת זכאים במרכז הארץ במיליארדי שקלים. אנשים לא עוברים דירה בלי שנותנים להם סיבה טובה, ולכן יש להפנות את המשאבים לאזור הדרום והצפון".

בפאנל "הבנייה והתשתיות לאן?" שהתקיים בכנס, אמרה פנינה אלה, מנהלת סקטור הנדל"ן בבנק מזרחי טפחות כי יזמים בפריפריה, בפרויקטים של מחיר למשתכן, לא מצליחים לעלות על הקרקע: "מחיר למשתכן עשתה שינוי משמעותי בשוק הדיור. לצד זאת, במרכז הארץ הדירות נמכרו מהר מאוד והיום ישנם יזמים רבים שאנו מלווים שתקועים עם פרויקטים בעיקר באזורי הפריפריה ועוד לא נאמרה המילה האחרונה, כי יש עוד קרקעות שהבנק מימן והלקוחות לא הצליחו עדיין לעלות על הקרקע מסיבות בירוקרטיות".

עוד בכנס דנו הקבלנים בסוגיית גיוס עובדים. סגן שר הביטחון, ח"כ אבי דיכטר אמר כי אין בכוונתם לאפשר כניסת עובדים פלסטיניים מעזה לישראל: "הכנסת פועלים לישראל מהווה סיכון. חלק קטן מהפועלים מגויס לצורך פיגועים, ולכן נאפשר את הכנסת הפועלים רק כאשר עזה תחדו מלהיות ישות טרור עם יכולות צבאיות".

עוד השתתפו בכנס: , רשם הקבלנים עו"ד אילן אליהו, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות איציק מויאל, גזבר התאחדות הקבלנים בוני הארץ אילן גורדו, מנכ"ל ההתאחדות עו"ד אמנון מרחב ואורחים נוספים. את משתתפי הכנס אירחו יו"ר ארגון הקבלנים בבאר שבע והנגב אלי אביסרור ומנכ"ל הארגון בבאר שבע צביקה ליבנה ויו"ר ארגון בוני ירושלים והסביבה בועז ישראל, מנכ"ל ארגון בוני ירושלים והסביבה יוסי שכטר.

 

לצפייה בגלריות התמונות כנס מקצועי ים המלח 2020:

חלק 1 : לחץ כאן

חלק 2 : לחץ כאן

חלק 3 : לחץ כאן