ליברמן על מעבר בסיסי המודיעין אל הנגב: מי שמחליט זה לא הרמטכ”ל אלא הדרג המדיני

בית חדשות ועדכונים כתבו עלינו ליברמן על מעבר בסיסי המודיעין אל הנגב: מי שמחליט זה לא הרמטכ”ל אלא הדרג המדיני

“פיתוח הנגב כמרכז סייבר וטכנולוגיה ללא מעבר בסיסי התקשוב והמודיעין לא מציאותי. חייבים לדחוף לשם ולהקים בהקדם את הבסיסים בצומת ליקית”.

את הדברים אמר ליברמן ליו”ר ארגון קבלני הנגב ומ”מ נשיא התאחדות בוני הארץ, אלי אביסרור, במפגש שנערך בחמישי האחרון (22/8) עם צמרת הארגונים הכלכליים בישראל. עוד התייחס ליברמן להתבטאויותיו של הרמטכ”ל, אביב כוכבי ואמר: “עם כל הכבוד לרמטכ”ל ולמטה הכללי, הם כפופים לדרג המדיני”.

השבוע (22/8), נפגשו נציגי ומנהלי הארגונים הכלכליים בישראל בתל אביב עם יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בבקשה לשמוע על המדיניות הכלכלית שלו. במהלך המפגש פנה  יו”ר ארגון קבלני הנגב ומ”מ נשיא התאחדות בוני הארץ, אלי אביסרורלליברמן ואמר לו: “אתה כשר ביטחון הוצאת אל הפועל את מכרז מעבר קריית המודיעין של צה”ל לצומת ליקית בנגב. אחרי עיכוב של 15 שנה!! מהלך שישנה את פני הנגב.  כיום, בזמן שיש מכרז קיים , הציב הרמטכ”ל אביב כוכבי תנאי שללא מסילת רכבת עד לצומת ליקית לא יעברו יחידות אמ”ן לנגב. מה עמדתך? מה אתה מתכוון לעשות בנושא?”

ליברמן בתגובה אמר כי: “מי שמחליט זו הממשלה ועם כל הכבוד לרמטכ”ל כוכבי ולמטה הכללי, הם כפופים לדרג המדיני. הממשלה החליטה ואף יצאו מכרזים ואלה הוקפאו, מדובר במצב בלתי סביר בעליל”. עוד הוסיף ליברמן כי להחלטה להקים את הבסיסים דווקא בצומת ליקית קדמו כמה שיקולים: ראשית בסיסי המודיעין היום לא ערוכים למלחמה מודרנית כך שהם לא יכולים להישאר בבסיסים הקיימים. שנית מדובר בהחלטה משמעותית שתתרום רבות לפיתוח הנגב ולאזור ורמז בדבריו כי הקמת הבסיסים תעצור את רצף התיישבויות הלא חוקיות בנגב. לדבריו, מעבר בסיסי המודיעין והתקשוב הינם משמעותיים בהמשך פיתוח הנגב: “אין ספק שפיתוח הנגב כמרכז סייבר וטכנולוגיה מבלי שחילות המודיעין והתקשוב יעברו אליו הוא בגדר חלומות באספמיה”.

 

כתבה של אתר מקומונט