הישג מרשים לארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב: "הגיע לסיומו קורס מנהלי עבודה הראשון בארץ שיזם הארגון, בשיתוף פעולה עם מכללת שבירו. נכון להיום, קיים חוסר של כ-3,500 מנהלי עבודה בענף הבנייה".

הארגון שם לעצמו למטרה לצמצם את המחסור על ידי הכשרת צעירים איכותיים, שיתאימו לתפקיד שבעצמו עובר שינויים ונהיה יותר ויותר טכנולוגי.

השבוע הגיע לסיומו הקורס הראשון להכשרת מנהלי עבודה בענף הבניין, מתוך מחזור של קורסים רבים שיפחו בקרוב. ארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב פתח בשיתוף פעולה עם מכללת שבירו במטרה לצמצם את החוסר ולהכשיר אנשים ישראליים  בעלי יכולת מנהיגות, איכותיים וחסרי ניסיון לאתרי הבנייה.

הקורס, שנמשך שנתיים, הועבר במכללת שבירו באר שבע ובו התמקצעו התלמידים במקצועות הבנייה על ידי מכללת שבירו ואף הוכשרו בשטח בהכשרה מעשית על ידי ארגון הקבלנים. לאחר הבחינות וסיום הקורס, הוכשרו התלמידים לעבוד כמנהלי עבודה באתרי בנייה. תפקיד מנהל עבודה כולל פיקוח על העובדים באתרי הבנייה, הוצאת דו”חות, התמודדות עם צוות גדול, ניהול פרוייקטים ועוד.

המחסור החמור במנהלי עבודה נובע מהעובדה שעד לא מזמן מנהלי עבודה יכלו להיות רק מהנדסים או הנדסאים בעלי ניסיון של שנתיים לפחות בעבודות בנייה. לאחרונה בוטל החוק המגביל וכיום דרושה הסמכה והניסיון הוא לא דרישת חובה.

אלי אביסרור, יו”ר ארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב: “הארגון שלנו גאה להיות חלק ממהפכה מקצועית בענף הבנייה. שיתוף הפעולה עם מכללת שבירו הוא חשוב והקורס שהסתיים השבוע הכניס אנשים איכותיים ומקצועיים מאוד לאתרי הבנייה. אנו נמשיך לפעול למען הכשרה איכותית ולהשלמת החוסרים בענף”.

צביקה ליבנה, מנכ”ל ארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב: “אנו לומדים כל הזמן את השטח ושומעים את הצרכים הן של הקבלנים והן של מחפשי העבודה. אנו תמיד שואפים לחדש ולספק מקום עבודה איכותי עם משכורת התחלתית גבוהה, אופק תעסוקתי ארוך וביטחון סוציאלי.

בעקבות ההצלחה של הקורס, הוחלט בארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב לפתוח במחזור של קורסים רבים נוספים שאף יהיו משודרגים. הקורסים הבאים שיפתחו יהיו במסגרת מיזם “בונים ישראלים”, המשותף להסתדרות עובדי הבניין והעץ, התאחדות בוני הארץ ומשרד העבודה והרווחה.

לאתר הכתבה לחץ כאן