את הדברים אמר יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אלי אביסרור, בכנס מקצועי והרמת כוסית לשנה החדשה של הארגון שנערך אמש (יום א', 16/9) באולמי "נרניה" בבאר שבע בסימן בטיחות באתרי בנייה.

הכנס שנערך על ידי ארגון הקבלנים התקיים במעמד ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו, רשם הקבלנים מר אילן אליהו, מנהל מטה הבטיחות אלוף במיל' אייל בן ראובן, מנהל מחלקת יולדות

בסורוקה, פרופ' עופר ארז, בכירים בענף הבנייה, נציגי התאחדות בוני הארץ, נציגי מוסדות בנגב ועוד.

אמש (15/9), נערך הכנס המקצועי השנתי  וטקס הרמת כוסית לראש השנה של ארגון קבלני הנגב. את הכנס הנחה מנכ"ל הארגון, צביקה ליבנה, והוא כלל בין היתר, תערוכת בנייה גדולה, בה הציגו חברות בנייה שונות את החידושים בענף. כמו

כן, הוצג בפני הנוכחים, סטארט אפ בתחום הבנייה המציע טכנולוגיה חדשה ובטוחה להפעלת מנופים ועגורנים.

הכנס שנערך ערב לפני מערכת הבחירות לכנס ה- 22, דן בין היתר, בעתיד הנגב לקראת שנת ה-100 למדינת ישראל.

רוביק דנילוביץ' ראש העיר באר שבע, התייחס לעתידו של הנגב ולעובדה המדאיגה כי אף מפלגה לא מדברת על עתיד האזור אלא על השגרה: "מה שלא נתכנן היום לא יקרה מחר. יש שני מסלולים לאן תגיע המדינה ב 2048,

האם ממשיכים לשדר עסקים כרגיל ואז אם תושבי גוש דן חושבים שהיום החיים שלהם צפופים ופקוקים, במסלול הזה בגוש דן יהיו 12 מיליון תושבים ובנגב 2.2 מיליון תושבים.

זה לא נכון אסטרטגית למדינת ישראל. על הממשלה לקבל החלטות אמיצות וכלכליות  וליצור בנגב מרכז מטרופוליני אטרקטיבי עם רכבת מהירה, תשתיות חינוך, תעסוקה ועוד.

"העולם לא מחכה למי שעוצר ואנו לא עוצרים לרגע".

עוד התייחס דנילוביץ' לסוגיית העתקת קריית התקשוב אל צומת ליקית ולהצהרות הרמטכ"ל כוכבי בנושא ואמר: "בסופו של דבר כל ההחלטות הן של הדרג המדיני-פוליטי. תעזבו את הרמטכ"ל בצד, הוא האחראי על הצבא. יש מכרז באוויר והוא

עתיד להסתיים בסוף אוקטובר, אם לא תהיה החלטת ממשלה אחרת אז אנחנו נמצאים כבר על המסלול. בשום מקום בעולם הצבא לא מכתיב מדיניות לממשלה, אלא הממשלה מנחה את הצבא מה לעשות, לפי היעדים האסטרטגיים של המדינה.

אלי אביסרור, יו"ר ארגון קבלני הנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ, התייחס אף הוא לסוגיית מעבר בסיסי התקשוב אל הנגב ואמר: "הפרויקט שתוכנן לפני יותר מעשור יגיע בחודש נובמבר השנה לשלב האחרון בו תוכרז החברה הזוכה.

בינתיים כוכבי מערים קשיים ומנסה לשנות את מקום הקריה לצפון ב"ש בטענה שחסרה תחנת רכבת בצומת ליקית. מבחינתו של כוכבי הקרבה של הקריה לתחנת רכבת תאפשר נסיעת אלפי חיילים ואנשי קבע מידי יום מהמרכז .

האם זו המטרה שלשמה ניידה הממשלה בסיסים וקריות המודיעין והתקשוב לנגב? כדי שחיילים וקצינים ייסעו חזרה אל המרכז? אסור לתת לזה לקרות.

כל עיכוב או דחייה במעבר בסיסי המודיעין אל צומת ליקית שבנגב, משפיע על פיתוח האזור כולו. זאת ההזדמנות למטרופולין שני במדינת ישראל, זאת ההזדמנות ליישב את הנגב ולהמשיך את הצמיחה".

ראול סרוגו, נשיא התאחדות בוני הארץ, התייחס גם הוא לעתיד הבנייה בישראל ועל העובדה כי יש דשדוש במחירי הדירות בפריפריה לעומת העלייה המתמדת במרכז: "בשנת 2048 מדינת ישראל תמנה 18 מיליון תושבים, זה אומר שצריך

לבנות לפחות 3 מיליון דירות ברחבי הארץ. באר שבע בעוד 30 שנה תמנה כמיליון תושבים.

איך זה יקרה? על המדינה לתמרץ בכסף ולתת את החשיבות לדרום דרך מענקי מקום לרוכשי דירות, הטבות מס הכנסה וכמובן דרך חיזוק הרשויות המקומיות שימשיכו לשפר את תשתיות התחבורה, חינוך, תרבות ותעסוקה".

בסיום הכנס המקצועי, הציגה חברת אולטראוייז, הממוקמים בפארק הייטק והסייבר בבאר שבע, פיתוח חדשני בענף הבנייה המציע הפעלת עגורן מהקרקע, מבלי צורך הפעלה מגובה.

המערכת הייחודית מציעה פתרונות רבים בענף הבנייה החל מבטיחות העובדים על המנופים ועד הפקת מודל תלת מימד של אתר הבנייה בזמן אמת.

ובכך מספקת המערכת מענה רחב למניעת תאונות עבודה ומשפרת משמעותית את יעילות העבודה באתר. במהלך הכנס הודיע ליאור אביטן, מנכ"ל חברת אולטראויז, חברת בת של אלביט מערכות, כי הפיילוט הראשוני יבוצע באחד מאתרי

הבנייה של חברה מארגון קבלני הנגב.

עוד השתתפו בכנס:  יו"ר הסתדרות פועלי הבניין והעץ איציק מויאל, גזבר ההתאחדות אילן גורדו, מנהלת אגודת ידידי סורוקה, אורנה מיארה, מ"מ יו"ר ארגון קבלני הנגב וחבר מועצת עיריית באר שבע, יוסי דלויה, חברי הנהלת הארגון וקבלנים רבים ואנשי מקצוע מענפי הבניה.

לגלריית התמונות מהכנס לחצו כאן

לכתבה של אתר באר שבע נט - לחץ כאן

לכתבה של אתר מקומונט - לחץ כאן