ביום שלישי 03.11.20 הוקמה בכנסת השדולה לקידום ענף הבניה, בראשות ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, שהיתה שרת הבינוי והשיכון בעבר. הדיון הראשון התקיים בכנסת ובזום במקביל, בהשתתפות נרחבת של ח"כים, כולל סגן שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן. את ענף הבניה ייצגו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו, מ"מ הנשיא ויו"ר ארגון הקבלנים בנגב אלי אביסרור , מנכ"ל ההתאחדות אמנון מרחב, סגני הנשיא, גזבר ההתאחדות, אילן גורדו ועוד. 

ראול סרוגו נתן סקירה על הבעיות הקיימות היום בענף, והדגיש שכל השקעה ממשלתית בתחום מחזירה את עצמה תוך פרק זמן קצר מאד מהמיסים הנגבים מהקבלנים ומהציבור. כמו כן הדגיש את יכולת הענף לקלוט כ-100 אלף עובדים נוספים, אם הממשלה תממן את הכשרתם. אלי אביסרור דיבר על הצורך בהקמת קבינט דיור שיסתכל על ענף כל היבטי הדיור לטווח ארוך, ידע לתת העדפה לאזורי הפריפריה, יבחן את כל ההליכים הבירוקרטיים הקיימים היום וידע לקצר אותם כדי שמשך הבניה יתקצר. כיום יש צורך בכ-70 אלף התחלות בניה בשנה כדי לספק את הצרכים של זוגות צעירים ומשפרי דיור, ובפועל השנה הוחל בבניית כ-35 אלף יח"ד שזה חצי מהצורך. אריאל רוזנברג בכיר במשרד הבינוי והשיכון הסביר כי עצם זה שאין תקציב מאושר למדינה מונע מהמשרד להוציא מכרזים חדשים לבניה. ח"כ שאשא ביטון דיברה על מתן הסמכויות שיש לתת לרשויות המקומיות, ולהקטין את התלות בשלטון המרכזי.
אנו מקווים שהקמת הפורום תביא לקידום ההליכים הנדרשים כדי לקצר הליכים, לבנות בהיקפים גדולים יותר, ולתת לציבור הרחב את הפתרונות הנדרשים בתחומי הבניה והתשתיות. המשך יבוא.

לצפייה בדברי אלי אביסרור בכנסת לחץ כאן