חדשות טובות : מזמיני העבודה מאמצים מנגנון של הקצב בטיחות במכרזים

בית חדשות ועדכונים הודעות לחברי הארגון חדשות טובות : מזמיני העבודה מאמצים מנגנון של הקצב בטיחות במכרזים

בעקבות פעילות מאומצת ומתמדת מצד האגף וההתאחדות אנחנו שמחים לבשר לכם כי לאחרונה החלו מספר גורמים ציבוריים, כגון משהב"ש ונת"י, לאמץ את מנגנון "הקצב הבטיחות" כחלק מהמכרזים...

חברות וחברי אגף בניה חוזית ותשתיות,

 

בעקבות פעילות מאומצת ומתמדת מצד האגף וההתאחדות אנחנו שמחים לבשר לכם כי לאחרונה החלו מספר גורמים ציבוריים, כגון משהב"ש ונת"י, לאמץ את מנגנון "הקצב הבטיחות" כחלק מהמכרזים.

 

מה זה הקצב בטיחות ?

עד לאחרונה לעלויות הנדרשות לשמירת הבטיחות במסגרת הפרויקטים הציבוריים לא היה ביטוי במכרזים. התאחדות הקבלנים בוני הארץ מקדמת מהלכים לשיפור והעלאת רמת הבטיחות בעבודה ובין היתר, על ידי שינוי בתפיסה הקיימת  באמצעות יצירת מנגנון שיתמחר את עלויות הבטיחות במסגרת המכרזים באופן נפרד.

המטרות העיקריות במהלך הן :

ü      תמחור הוגן של הבטיחות - מושג על ידי בניית מחירון סעיפים לכתב כמויות הייעודי לעבודות הבטיחות. המחירון מתומחר במחירי שוק קבועים ולא ניתן לשנות את המחירים בו, בשום אופן, בשלב המכרז, החוזה או הביצוע.

ü      תמריץ חיובי לביצוע בטיחות -  קביעת "הקצב" המיועד לבטיחות בפרויקטים של בניה ותשתית אשר יוקצה לפרויקט מחוץ לתהליך המכרז. שימוש במנגנון הקצב הבטיחות יבטל את התמריץ השלילי לקבלן לחסוך בבטיחות ולמעשה יבטל את התחרות על 'הזול בבטיחות זוכה'. מעתה הבטיחות נמדדת ובמקרה של אי ביצוע מופחתים התשלומים בגין הבטיחות, בהתאם.

 

איך זה עובד ?

 

ü      קביעת הקצב בטיחות לפי המדרגות המוסכמות (נספח א') ופרסומו בשלב המכרז.

ü      תמחור הבטיחות בפועל ע"י הקבלן בשלב המכרז. סטייה למעלה או למטה בין התמחור של הקבלן ובין טבלת ההקצב תשוקלל במחירי המכרז האחרים של הקבלן (הנחה או תוספת).

ü      תשלום חודשי לפי פריסת תשלומים מוסכמת (נספח א').

ü      בקרה חודשית ע"י המזמין וביצוע ניכויים מהתשלום החודשי הבא בגין תת ביצוע לפי טבלת לוח ניכויים מוסכמת (נספח ב').