ענבל משש, ראש מינהל עובדים זרים בראשות האוכלוסין וההגירה אמרה בכנס של ארגון הקבלנים בנגב שנערך בירושלים "המטרה להרחיב את היצע המדינות ולהגדיל את מכסת העובדים הזרים במדינת ישראל"

האם יגיעו בקרוב עובדים זרים מטורקיה ומרוקו. ענבל משש - ראש מינהל עובדים זרים בראשות האוכלוסין וההגירה אמרה בכנס של ארגון הקבלנים כי "בימים אלו אנו מקדמים הסכמים עם מדינות נוספות בהם טורקיה, מרוקו ועוד במטרה להרחיב את היצע המדינות ולהגדיל את מכסת העובדים הזרים במדינת ישראל".  
המטרה היא להגדיל את כמות העובדים בבניין בארץ, במיוחד על רקע הקשיים בהשגת היתרים לעובדים פלסטינאים, והמגבלות הביטחוניות על כמות העובדים הפלסטינאים.
ולגבי משבר הדיור ועליית המחירים, אמרי אמר ראול סרוגו, יו"ר ארגון הקבלנים כי "משבר הדיור הוא משבר כרוני. הוא לא מחלה שעוברת - זבנג וגמרנו. עד היום ממשלת ישראל וכל ממשלות ישראל ב-10 השנים האחרונות לא הצליחו לפתור את הבעיה כי הם לא התייחסו אל המשבר וחשבו שמחיר למשתכן או הגרלות על דיור יפתרו את העניין. לא ראיתי אף מדינה אחרת שמבססת מדיניות על הגרלות כפתרון לדיור.
 
"120 אלף איש נרשמים להגרלות האלה וזה הולך לפי גיל ולא לפי מצב סוציואקונומי. יש פה מחלה ממארת! לא צריך אקמול ולא פלסטר. הגיע הזמן לנקוט בצעדים לא קונבנציונליים. אנו מציעים לממשלה חלופה בשיתוף עם הקבלנים. אנו נדע לטפל במשבר הרבה יותר טוב מאשר רשות מקרקעי ישראל. בנוסף, המדינה חייבת לתגמל את הרשויות בכסף".
אלי אביסרור הוסיף  "מאסנו בממשלות ופוליטיקאים שמבטיחים ונעלמים אחרי קדנציה. אני מצפה שהממשלה הבאה תתייחס ברצינות לעתיד שוק הדיור. על הממשלה לפעול בהקדם לפיתוח תשתיות, קידום תעסוקה איכותית ומנועי צמיחה חדשים עבור הנגב והגליל בכדי ליצור הגירה חיובית ולטפל בבעיה הדמוגרפית של מדינת ישראל. אסור להמשיך ולהצטופף רק במרכז הארץ. על מנת למשוך את אותם תושבים לאזורים אלו, על משרד האוצר להכניס את היד לכיס ולספק תמריצים ותגמולים כדוגמת מענקי מקום".