פרסום "נדל"ן היום" על הגרלת דירות יוקרה בפאתי סביון במסגרת מחיר מטרה מכה גלים • יו"ר התאחדות הקבלנים: "יש פה מחלה ממארת" • יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון: "המדינה לא משתמשת כראוי בנכסים שלה" • 
#כנס ארגון הקבלנים 2022 ירושלים#
מאת:מערכת נדל"ן היום

חשיפת "נדל"ן היום" משבוע שעבר בנוגע להחלטה השערורייתית לכלול דירות בפאתי סביון במסגרת תכנית "מחיר מטרה" ועל חשבון משלם המסים מסרבת להירגע. 


הנושא הפך לשיחת היום בפאנל ועידת הנדל"ן השנתית של ארגון הקבלנים בנגב, בשיתוף הקרן לעידוד ופיתוח הבניה בישראל, שהתקיים בסוף השבוע בירושלים. במהלך הוועידה, אותה הנחה עורך "נדל"ן היום" עופר פטרסבורג, אמר יו"ר ארגון הקבלנים בנגב אלי אביסרור כי ״על משרד האוצר להכניס את היד לכיס ולספק תמריצים ותגמולים כדוגמת מענקי מקום למעבר לפריפריה".     

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, התייחס גם הוא לחשיפה במהלך הכנס ואמר: "לא ראיתי אף מדינה אחרת שמבססת מדיניות על הגרלות כפתרון לדיור. משבר הדיור הוא משבר כרוני. יש פה מחלה ממארת! לא צריך אקמול או פלסטר. הגיע הזמן לנקוט בצעדים לא קונבנציונליים". 

ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה כנסת, התבטא בחריפות חריגה ואמר: "המדינה לא משתמשת כראוי בנכסי הקרקע שלה. המדינה מעניקה סבסוד על יחידות דיור. מדובר בעיוות השיטה! למה לסבסד משקיעים מהמעמד בינוני-גבוה ומעלה במקום לתת למי שאין לו בית?" 

 
כנס הנדל"ן השנתי של ארגון הקבלנים בנגב לשנת 2022 נערך בסוף השבוע האחרון במלון "ענבל" בירושלים. בין המשתתפים בו: האלוף במיל' גיורא איילנד, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ מיכאל ביטון, נשיא התאחדו הקבלנים ראול סרוגו, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב ומ"מ נשיא ההתאחדות אלי אביסרור, סגן נשיא ארגון הקבלנים אלון רחמיאן ודמויות בכירות נוספות בענף הנדל"ן.  

בכנס דנו בנוסף בנושאים מרכזיים וחשובים העומדים על סדר היום של קבלני הנגב ובענף הנדל"ן והבנייה. בפאנל בנושא העסקת עובדים פלסטינים, בו לקחו חלק גם בכירי רשות האוכלוסין וההגירה, הביעו קבלנים רבים את מורת רוחם משיטת העסקת עובדים פלסטינים, אופן הרישום, הוצאת רישיונות העסקה ושיוך עובדים לקבלנים. במהלך הפאנל הודיעה ראש מינהל עובדים זרים בראשות האוכלוסין וההגירה, ענבל משש, כי "בימים אלו אנו מקדמים הסכמים עם מדינות נוספות בהם טורקיה, מרוקו ועוד במטרה להרחיב את היצע המדינות ולהגדיל את מכסת העובדים הזרים במדינת ישראל".

"הגרלות אינן פתרון למשבר דיור" 
בפאנל נוסף שהתקיים בנושא "עתיד הבנייה והתשתיות בישראל" התבטא נשיא ההתאחדות סרוגו באופן חריף במיוחד ואמר: "משבר הדיור הוא משבר כרוני. הוא לא מחלה שעוברת - זבנג וגמרנו. עד היום ממשלת ישראל וכל ממשלות ישראל בעשר השנים האחרונות לא הצליחו לפתור את הבעיה - כי הן לא התייחסו אל המשבר וחשבו שמחיר למשתכן או הגרלות על דיור יפתרו את העניין. לא ראיתי אף מדינה אחרת שמבססת מדיניות על הגרלות כפתרון לדיור. 120 אלף איש נרשמים להגרלות האלה, וזה הולך לפי גיל ולא לפי מצב סוציואקונומי".