ארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב, החל השנה במתכונת חשיבה על עתיד, בשיתוף פעולה עם גורמי חינוך רבים מן הארץ ובתי ספר...

שנת 2019 סומנה בארגון כשנה בה דור העתיד הינו הדגש המרכזי, כיום בענף הבנייה ישנו חוסר בעובדים ישראליים, דבר זה מהווה מנוף לפעילות זו.

הדור הצעיר אם יקבל חינוך והסבר מפורט על הענף, כך שידע לאיזה תחום הוא נכנס יכול להוות פיתוח יזמות ואף פיתוח ענף הבניה בארץ בכלל.

מנכ"ל הארגון צביקה ליבנה, החל בשיתוף פעולה עם גורמי חינוף כמו: מקיץ ז' בבאר שבע, מכללת ספיר,בית הספר להנדסאים בגן יבנה ותעשיידע.

תלמידי מגמות ההנדסאות במוסודות חינוך אלו, מגיעים אל משרדי הארגון בכדי לקבל את האווירה והידע וכל מה שמתרחש בענף.

לאחר השלב התיאורטי עוברים לשלב המעשי- אשר מלווה בסיור באתרי בניה בהם התלמידים נחשפים לחומר הנלמד בשטח!

התגובות הן רבות וטובות, התלמידים נהנים והדבר אף מהווה להם כקרש חיזוק לתחום.

אנו ארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב דואגים למחר!

להלן רשימת הסיורים אשר התרחשו במהלך השנה:

  1.  סיור עם בית הספר להנדסאים גן יבנה - במסגרת הביקור קיבלו סקירה ממנכ"ל הארגון צביקה ליבנה על הפעילויות השונות ועל תהליכי העבודה מול הגורמים השונים.

לאחר הסקירה נערך סיור ב-2 אתרי בניה שונים. באתר הראשון אירח יו"ר הארגון אלי אביסרור באתר "גרנד אביסרור" יחד עם בנו צחי והמהנדס דימה.

אלי נתן לתלמידים הסבר על מורכבות בניית מגדלים, שהם למעשה שכונה שלמה עם מבנים מיוחדים כגון ספא. ניתן הסבר על סוגי הקבלנים העובדים בפרוייקט, ועל היבטי הבטיחות המוקפדים.

באתר השני אירח ערן בן ישי מבעלי חברת "נתיבים דרום וש.ב.ה" והציג לתלמידים בניה טרומית במתחם איקאה הנבנה מקורות ולוחות יצוקים, בשילוב עם קונסטרוקציות וחומרים קלים המאפשרים בניה מהירה.

היה סיור מעניין לתלמידים והובהר להם עד כמה שוק העבודה מצפה לכך שיכנסו לתחום.

    2. סיור עם תלמידי מקיף ז' מגמת הנדסאות באר שבע - שיתוף פעולה זה הינו יוזמה של מנהלת בית הספר מתי בילו ומנהלת המגמה להנדסאים דניאלה דוסיק. במסגרת שיתוף הפעולה הוזמנו תלמידי מסלול ההנדסאים למשרדי הארגון,

שמעו הרצאה ממנכ"ל הארגון צביקה ליבנה על מבנה הענף, על הרגולציה, הבטיחות, הפיקוח ונושאים נוספים.

לאחר מכן יצאו התלמידים לסיור במספר אתרי בניה. הסיור נערך בשכונת כלניות בו הבניה היא צמודת קרקע, לאחר מכן בשכונת סיגליות בו רוב המבנים הם בגובה 5-6 קומות, ולאחר מכן באתר גרנד אביסרור בו נבנים 4 מגדלים.

זהו בית הספר הרביעי המבקר במשרדי ארגון הקבלנים, כשהמטרה היא לחשוף את התלמידים לנעשה באתרי בניה, בנוסף ללימוד התאורטי.

לאור הצלחת הסיור הוזמנו יו"ר הארגון ומ"מ נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ אלי אביסרור והמנכ"ל צביקה ליבנה לבית הספר להרצות בפני הורי התלמידים העומדים להרשם למגמה, כדי להסביר להם את הקורה בענף.

ענף הבניה זקוק להנדסאים רבים, ושיתוף הפעולה עם בית הספר ימשך.