התאחדות הקבלנים בוני הארץ: הלנת עובדים פלשתינאים בתקופת משבר הקורונה

בית עדכוני הקורונה חדשות הקורונה התאחדות הקבלנים בוני הארץ: הלנת עובדים פלשתינאים בתקופת משבר הקורונה

חברי התאחדות הקבלנים בוני הארץ שלום רב, כידוע לכם, בימים האחרונים אנו נמצאים במצב חירום, והכול בתוך מטרה למנוע את התפרצות מחלת הקורונה בהיקף נרחב.

אנו בהתאחדות עושים לילות כימים על מנת להחריג את ענף הבניה מאותם הגבלות, הכול כדי שהענף לא יפגע. אחת מהפעולות שמבוצעות הינה לאפשר כניסת עובדים מיו"ש לעבודה בישראל באופן רציף. עד כה עשינו זאת בהצלחה (למעט פועלים מאזור בית לחם עליהם הוטל סגר מיוחד).

לשמחתנו, ממשלת ישראל אימצה את עמדת ההתאחדות והכריזה על ענף הבניה והתשתיות והתעשיות הנלוות כמפעל חיוני בעת חרום, דבר המאפשר את המשך הפעילות בענף באופן רציף. בהתאם לאמור עובדי יו"ש שלהם היתרי עבודה בישראל יוכלו להישאר ללון בישראל וזאת על ידי הענקת היתר לינה לכלל הפועלים בעלי היתר עבודה. אחד התנאים שיאפשרו את מתן היתר הלינה לפועלים מיו"ש הינו דרישה של הממשלה כי הקבלנים יציגו פתרונות ראויים בתנאים טובים להלנת הפועלים לתקופה של כחודשיים בשלב הראשון.

אנו בהתאחדות פעלנו בנושא ופרסמנו "קול קורא" לבעלי המלונות כאשר הדרישה היתה לספק חדרי מלון הכוללים את השירותים הבאים:
א. המלון יאפשר הלנת 3-4 עובדים בחדר, לכל הפחות בתנאים נאותים ומקובלים.
ב. המלון יעניק שירות ניקיון חדר, החלפת מגבות והחלפת סדינים אחת לשבוע. באחריות העובדים יהיה לשמור על הניקיון השוטף.
ג. המלון יספק "לאנץ' בוקס" – עבור ארוחת בוקר בסיסית לכל עובד (לחם, ביצה קשה, עגבניה, מלפפון זיתים, גבינה צהובה/ לבנה וכדומה).
מעבר לאמור דרשנו כי כל המציעים יהיו כמובן בעלי רישיון עסק ובעלי האישורים הנדרשים להפעלת מלון לרבות ביטוחים וכדומה.

מצורפת טבלה המכילה את רשימת המלונות שנענו ל"קול הקורא" של ההתאחדות.
אנו מזמינים אתכם לפנות למלונות באופן ישיר: https://bit.ly/38Vu2fY

דגשים חשובים:
חשוב! קבלן המעוניין לדאוג לעובדיו מיו"ש להיתרי לינה צריך לדאוג שתהיה ברשותו רשימה מפורטת של שמות העובדים ומספרי הזהות שלהם ולהמתין להנחיות מההתאחדות להיכן להעביר את הרשימה.
יובהר כי ההתקשרות הינה על בסיס "כל הקודם זוכה" ותתבצע באופן ישיר בין הקבלן למלון והינה באחריות הקבלן ועל דעתו וההתאחדות אינה צד להתקשרות בין הצדדים.
הקבלן יהיה אחראי לדאוג להסעות העובדים מהמלון לאתר ובחזרה.
חשוב ! הקבלן יהיה אחראי להעסיק כל גורם נדרש על פי הוראות הממשלה לטובת פיקוח על הלנת העובדים וידרש למנות "נאמן ביטחון" מבין עובדי החברה או להעסיק גורם חיצוני (חברת אבטחה) על מנת שיפקח כי העובדים מגיעים למלון ונשארים שם עד יום המחרת.

בכל בקשה או שאלה בנושא אחר, מלאו את הפרטים הנדרשים על מנת שנוכל להפנות את פניותיכם לגורמים המתאימים ולהעניק לכם מענה מקצועי מהיר: https://lp.vp4.me/mytf