השפעת משבר נגיף הקורונה על ענף הבנייה והתשתיות

בית עדכוני הקורונה חדשות הקורונה השפעת משבר נגיף הקורונה על ענף הבנייה והתשתיות

חברי הקבלנים בוני הארץ, אנו נמצאים בתוך משבר בריאותי וכלכלי עולמי שאין לדעת איך ולאן הוא יתפתח ומתי יחלוף. כרגע הדברים נראים דרמטיים, והמשך המגמה הנוכחית של נקיטת צעדי המנע הבריאותיים מעמידה בסכנה קיומית קשה את החברות הקבלניות ואת הקבלנים בכל התחומים - מגורים, תשתיות, בנייה חוזית ושיפוצים. אם יורחב הסגר החלקי על איזור בית לחם לכל השטחים, נימצא כולנו בתקופה הקשה ביותר שידע ענף הבנייה והתשתיות מזה עשרות שנים.

הפעילות של ענף הבנייה והתשתיות הישראלי מבוססת על עבודת כפיים של מעל 300 אלף עובדים, כ-65 אלף מהם מגיעים מיהודה והשומרון. סגר מלא על השטחים יגרום לכך שתיעצר כמעט כליל הפעילות בענף, השלמת בניית כ-100 אלף דירות תידחה למועד בלתי ידוע, פרוייקטי תשתיות מרכזיים יעוכבו, תיעצר עבודתם של כ-200 אלף עובדים ישראלים נוספים, שכר של 95 מיליון שקל ירד בכל יום לטמיון, הבנקים יפסידו מיליארדים והמשק יאבד סכום עתק של 4.56 מיליארד שקל בכל חודש!!!

מאז פרוץ המשבר, התאחדות הקבלנים בוני הארץ מטפלת בעניין אל מול כל גורמי הממשלה הרלוונטיים. אנחנו זועקים את חומרת המצב לממשלה בניסיון להשפיע על גיבוש דרכי פעולה. כך, אנחנו נלחמים עכשו לאי-קיום סגר גורף על הבאת פועלים משטחי יהודה ושומרון, ודורשים מהממשלה לאפשר הבאת פועלים ממדינות שעדיין אין לגביהן מגבלות (כגון טורקיה ומדינות מזרח אירופה).
אנחנו דורשים מהממשלה לקבוע שמשבר הקורונה הינו אירוע "בלתי ניתן לצפייה", כך שאיחורים ועיכובים בהשלמת דירות ופרוייקטים לא יזכו בקנסות ובפיצויים.

יחד עם זאת אני מוצא לנכון לקרוא לכולכם דווקא בעת הזו - תגלו מצד אחד חוסן ושרידות אל מול המשבר המתגלגל שנכפה על כולנו, ובאותה נשימה כי תיערכו איש איש בחברתו ובעיסקו לימי הסגריר שעוד צפויים להגיע. צמצמו הוצאות ככל הניתן, נהגו בתשומת לב בכל התחייבות שאתם נוטלים על עצמכם גם בפן הכספי, וגם במועדי ביצוע ושיקלו צעד בשים לב למציאות ולחוסר הוודאות.

חברי הקבלנים,
היינו כולנו בהרבה חזיתות ובעיתות חירום כמו גם בהתמודדות יומיומית עם קשיים כאלה ואחרים. אנו בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ וגם בארגונים המקומיים נמשיך לפעול לשמירה על הענף ועל חברינו וגם לעשות הכל בשיתוף פעולה עם הממשלה כדי לצמצם את הפגיעה בענף.

אני קורא לכם להמשיך גם בימים אלה לבנות את הארץ ואתם מוזמנים לפנות אלינו במטה ההתאחדות ולארגונים המקומיים בכל סוגיה, עניין או בקשת עזרה.

בברכה,
ראול סרוגו
נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ