אורי בינדר - עיתונאי וסופר

אורי בינדר - עיתונאי וסופר

משה אביסרור איננו.חודש חלף מאז שהלך מאתנו הצדיק הנסתר, משה אביסרור, ז"ל, שהותיר אחריו אמפריה כלכלית אדירה:חברת הבניה "אביסרור משה ובניו". אחרי שהעביר את שרביט הניהול של החברה המשגשגת למנכ"ל אלי, ולסמנכ"לים, ג'קי ויורם, יכול היה משה אביסרור האגדי להנות מהדברים שאהב:עזרה לאנשים הנזקקים.

רק משה עצמו ידע את הזהות ואת היקף האנשים והגופים, שנהנו מעזרתו הנדיבה.

בשנים האחרונות ידע האיש הנדיר והאדיר, כי את שלו עשה בחיים, והוא משאיר אחריו פרנסה למשפחה ולאלפי עובדים ישירים ועקיפים, שנהנו מפרי ההצלחה של החברה שהקים. נותר למשה להתבונן בפרוייקטים החדשים של החברה, לחייך בסיפוק, לנסוע אחרי זה לקבר אמו בירוחם.

ההלוויה שלו, והקבורה לצד אמו בירוחם, היא ביטוי עוצמתי למורשת, שהותיר למשפחה העניפה: כיבוד הורים כמצוות עשרת הדברות. כל מי שנכח בהלוויה, יזכור עד סוף ימיו את המראה הבלתי נשכח של אלפי אנשים, שהגיעו ביום שישי בצהרים לבית העלמין בירוחם כדי ללוות לדרכו האחרונה את האדם, שמאחורי האמפריה הכלכלית, משה אביסרור.

לפני כשש שנים פורסם הספר, שכתבתי על משה אביסרור והמשפחה. במשך כשנה וחצי ישבתי עם האיש האדיר וזכיתי להכיר מקרוב אדם המסמל את הצלחת העם היהודי המגיע מהגולה לארצו. נפשותינו נקשרו מאותה תקופה מרתקת. לעולם לא אשכח, איך משה, כמו מחשב, זכר, מי רואיין, ומי טרם הגיע לראיון עמי. תענוג היה לעבוד עם אדם כזה, שהקים יש מאין וייצר עתיד לא רק לעשרות בני המשפחה, אלא גם לאלפי עובדים, המתפרנסים מהצלחתה של חברת הבנייה המשגשת של מדינת ישראל.